TÁJÉKOZTATÓ AZ E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁLRÓL

(Online ügyintézés)

Az E-Önkormányzat Portál (továbbiakban: Portál) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne.

Elérhetősége: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

 A Portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok – így Dunapataj Nagyközség Önkormányzata számára is – természetes személy és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

Az portálon történő ügyintézéshez szükséges a Központi azonosítási Ügynökön (továbbiakban: KAÜ) keresztüli azonosítás. A KAÜ az alábbi elektronikus azonosítási szolgáltatásokat biztosítja:

  • Ügyfélkapus azonosítás (Ügyfélkapu)
  • Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (Telefonos azonosítás)
  • Tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány (E-szig.-azonosítás).

A KAÜ-s azonosításról szóló tájékoztatást a
KAÜ portálján (https://kau.gov.hu/informacio/kau) és a
szolgáltató oldalán (http://nisz.hu/hu/kau-kozponti-azonositasi-ugynok)
tekintheti meg.

Nem természetes személy nevében történő ügyintézés esetén az eljáró személynek KAÜ azonosítással kell bejelentkeznie.

A portálon igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások

A kívánt szolgáltatások a megfelelő menüre kattintva indíthatók el.

  • Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét.

Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ azonosítása után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is a megjelenő menüben. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.

  • Ügyindítás: Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti.

A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyei támogatottak szakrendszeri fejlesztésekkel az önkormányzati ASP rendszeren keresztül. Első sorban az adóhatósági nyomtatványok érhetőek el és rövidesen a további fejlesztések eredményeként valamennyi nyomtatvány.

Az ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen ezen kívüli ügy elektronikusan indítható.
Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be. Az e-Papír szolgáltatás 
ITT (https://epapir.gov.hu) érhető el.
Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel.

  • Ügykövetés: A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

 

Regisztráció, a szolgáltatás igénybevétele

A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz kötöttek. Az azonosítás a KAÜ igénybevételével történik. Az első belépéskor létrejön az ASP elektronikus ügyfél személyes fiókja, amelyben személyre szabott beállítások és adatok adhatók meg. Ezek később módosíthatók.

Az ASP központ ügyféloldali szolgáltatásai a Portálon keresztül vehetők igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk, hogy melyik, az ASP központhoz csatlakozott településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek kínálta ügyintézési lehetőségeket. Az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet.

Figyelem! A KAÜ-azonosítással elérhető felületen a munkamenet eltér az eddig megszokottól. A munkamenet a bejelentkezéstől számított inaktivitási időt veszi figyelembe (30 perc). A KAÜ munkamenet élettartama azonban ennél jóval hosszabb, a bejelentkezéstől számítva 240 perc, aktivitástól, azaz az oldalon végzett tevékenységtől függetlenül. Ez azt jelenti, hogy amennyiben Ön bejelentkezett, és 30 perce nem végez semmilyen műveletet az oldalon, de a KAÜ 240 perces élettartam még nem járt le, a rendszer ugyan figyelmezteti Önt a munkamenet lejártára, de munkáját a 30 perc leteltével anélkül folytathatja, hogy ismételten meg kellene adnia az azonosítóit. Amennyiben az Ön bejelentkezése óta már eltelt 240 perc, abban az esetben – tevékenységének folytatásához – a rendszer újbóli azonosítást kér.

Fentiek miatt felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben nem kívánja tovább használni a szolgáltatást, – adatainak biztonsága védelmében – ne a böngészőablakot zárja be, hanem mindig kattintson Kijelentkezés gombra.

Az oldal megtekintéséhez böngészőprogram ( javasolt a Microsoft Edge vagy Mozilla Firefox böngésző használatáta) és internet hozzáférés szükséges, a portál és a szolgáltatásai használata egyéb alkalmazás telepítését nem igényli.

Dunapataj, 2018. január hó

Dunapataji Polgármesteri Hivatal


Elektronikus ügyintézési lehetőségek az Általános Nyomtatványkitöltő program segítségével

A program futtatásához és használatához az alábbi lépések szükségesek:

  • Telepítse a legfrissebb java futtató környezetet. innen

                     (minden esetben Telepítse a legfrissebb java futtató környezetet.)

  • Töltse le az ÁNYK általános nyomtatványkitöltő keretprogramot és telepítse azt. innen
  • Töltse le az alábbi listából az ügyintézéshez szükséges e-nyomtatványt és telepítse azt. innen

Helyben letölthető nyomtatványok:

Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail