Megjelent az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII.31.) Korm. rendelet, amely szerint a kijelölt önkormányzatoknak, így Dunapatajnak is 2017. január 1-ig kötelező csatlakoznia az országosan kiépülő ASP rendszer önkormányzati adó és gazdálkodási rendszeréhez (pénzügy, gazdálkodás, adó), majd 2018. január 1-ig az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez (iratkezelő rendszer, az önkormányzati települési portál rendszer, az elektronikus ügyintézési portál rendszer, az elektronikus űrlapszolgáltatás, az ingatlanvagyon-kataszter rendszer, az ipar és kereskedelmi rendszer, hagyatéki leltár rendszer).

A rendszerhez történő csatlakozást támogató pályázatot az Önkormányzat képviselő-testülete 2016. szeptemberben tárgyalta, majd ezt követően a pályázat benyújtásra került.

Pályázni lehetett az ASP központhoz történő csatlakozáshoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtéséhez és a hatékony működéséhez elengedhetetlen eszközök és szoftverek beszerzésére üzembe helyezéssel együtt. A pályázat során kötelezően megvalósítandó szakmai tevékenységek a következők: a folyamatszervezési, szabályozási feladatok végrehajtása, szabályzatok áttekintése, módosítása (Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása); az önkormányzat elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása; az önkormányzat adatállományának tisztítása és azok informatikai rendszerbe történő betöltése, migrálása (Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja); a migrált és átadott adatok, kialakított szolgáltatások tesztelése, ellenőrzése (Tesztelés, élesítés); az ASP központ által szervezett, az ASP szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódó oktatásokon az érintett hivatali és intézményi részvétele. A pályázatot elbírálták és támogatásban részesült. Jelenleg a tevékenységek megvalósítása (eszközbeszerzés) zajlik.

A tevékenységek között támogatott a kötelező tájékoztatás és a nyilvánosság.

 

 

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail