Megjelent az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII.31.) Korm. rendelet, amely szerint a kijelölt önkormányzatoknak, így Dunapataj Nagyközség Önkormányzatának is 2017. január 1-ig kötelező csatlakoznia az országosan kiépülő ASP rendszer önkormányzati adó és gazdálkodási rendszeréhez (pénzügy, gazdálkodás, adó), majd 2018. január 1-ig az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez (iratkezelő rendszer, az elektronikus ügyintézési portál rendszer, az elektronikus űrlapszolgáltatás, az ingatlanvagyon-kataszter rendszer, az ipar és kereskedelmi rendszer, hagyatéki leltár rendszer). Az Önkormányzati települési portálrendszer üzemeltetése nem volt kötelező, így Dunapataj a korábbi ASP-től független honlapot üzemeltet.
A rendszerhez történő csatlakozást támogató pályázatot az Önkormányzat képviselő-testülete 2016. szeptemberben tárgyalta, majd ezt követően a pályázat benyújtásra került.
Pályázni lehetett az ASP központhoz történő csatlakozáshoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtéséhez és a hatékony működéséhez elengedhetetlen eszközök és szoftverek beszerzésére üzembe helyezéssel együtt. A pályázat során kötelezően megvalósítandó szakmai tevékenységek a következők: a folyamatszervezési, szabályozási feladatok végrehajtása, szabályzatok áttekintése, módosítása (Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása); az önkormányzat elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása; az önkormányzat adatállományának tisztítása és azok informatikai rendszerbe történő betöltése, migrálása (Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja); a migrált és átadott adatok, kialakított szolgáltatások tesztelése, ellenőrzése (Tesztelés, élesítés); az ASP központ által szervezett, az ASP szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódó oktatásokon az érintett hivatali és intézményi alkalmazottak részvétele.
A pályázatot elbírálták, amely támogatásban részesült.

Első határidőként a pénzügyi-gazdálkodási szakrendszer megadott feladatait és az önkormányzati szakrendszer feladatait hajtottuk végre, amelyek keretében adattisztítást és migrálást végeztünk el.
A projekt első szakaszában az informatikai eszközparkunkat tettük alkalmassá az ASP rendszerhez történő csatlakozáshoz, a nyújtott szolgáltatások igénybevételére. Az Önkormányzat beszerzési szabályzata szerint eljárva ASP pályázat keretében nagy teljesítményű és kapacitású, korszerű eszközök, szoftverek és védelmi eszközök kerültek beszerzésre, mellyel biztonságosan tudtunk csatlakozni a rendszerhez, és ez a feladatellátást is teljes mértékben lehetővé tette. 

A második szakasz a szoftver oldali felkészülésről, fejlesztésekről szólt, és ennek keretében valósítottuk meg a kötelező szakmai tevékenységeket. A működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása során a szabályzatokat áttekintettük, felülvizsgáltuk, az önkormányzat IT biztonsági szabályzatát (IBSZ) és az Iratkezelési szabályzatot az ASP működési rendjéhez igazítottuk és hagyattuk jóvá az önkormányzat képviselő-testülete, a Levéltár és a Kormányhivatal által.

Az elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételeket kialakítottuk, szükséges útmutatókat, űrlapokat elkészítettük, melynek eredményeképp egységes elektronikus ügyintézési szolgáltatást nyújtunk az állampolgárok és a vállalkozók részére. Az ASP rendszerbe feltöltendő adatokat felülvizsgáltuk, azokat megtisztítottuk, így a beépített ellenőrző rendszernek megfelelő adatok kerültek feltöltésre a rendszerbe. Végül a kialakított szolgáltatásokat, feltöltött adatokat teszteltük, melynek következtében a rendszer megfelelő működése vált elérhetővé a pályázatban megjelöltek szerint.
Az egyes tesztelési tevékenységek megvalósítását a pályázatban megjelöltek szerint külső szerv végezte el a pályázati felhívás és a Korm. rendelet szabályainak megfelelően. Az érintett önkormányzati dolgozók az ASP központ által szervezett, az ASP szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódó oktatásokon, majd pótoktatáson vagy e-learninges képzésen vettek részt, melynek köszönhetően magasabb szintű szakmai tudásra tettek szert.

Az év elején az ingatlan-vagyon kataszter, ipari-kereskedelem szakrendszer, iratkezelő szakrendszer, a hagyatéki leltár rendszer és az elektronikus ügyintézési portál rendszer előírt vagy szükségszerű tesztelése zajlott, amely mostanra már sikeresen megvalósult és be is fejeződött.

A pályázatban vállalt tevékenységek, feladatok sikeresen megvalósultak a projekt fizikai befejezéséig. Így a pályázat befejezettnek tekinthető.

Az ASP csatlakozás saját korábbi internetes eléréssel működik a NISZ Zrt. által az ASP működéséhez megkívánt zárt rendszerű csatlakozási lehetőség kiépítése még nem történt meg, jelenleg a mikrohullámú eszköz elhelyezésének műemléki és engedélyeztetés eljárása zajlik önkormányzatunk hozzájárulását követően.

 

A Dunapataji Polgármesteri Hivatal Informatikai Biztonsági Szabályzata a hivatal titkárságán tekinthető meg.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail